Men är du verkligen inloggad i appen? Videoannonserna ska inte öppnas i hela fönstret i appen om du är inloggad, bara inne i annonsens yta.

Nu blir jag ju lite osäker, men jag antar att jag är inloggad om jag ser min avatar och kan se min profil och göra inlägg?

j.f.s
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Men är du verkligen inloggad i appen? Videoannonserna ska inte öppnas i hela fönstret i appen om du är inloggad, bara inne i annonsens yta.
Jag är 100% säker på att jag har varit, och är, inloggad i appen när det händer. Inte nog med att den startar automatiskt, det är i fullskärm också. Typ som att jag medvetet klickar på annonsen.

• Gilla
Bart
  • Laddar…
J
j.f.s j.f.s skrev:
Jag är 100% säker på att jag har varit, och är, inloggad i appen när det händer. Inte nog med att den startar automatiskt, det är i fullskärm också. Typ som att jag medvetet klickar på annonsen.
Det är samma sak för mig, enda skillnaden? Är att jag inte ens kan stänga videon när den satt igång, jag måste backa och sen gå tillbaks till vars jag var igen.

@Bart, @j.f.s och @jnse
Jag lyckas inte reproducera felet varken som inloggad, ej inloggad varken i mobilsajten (safari) eller i ios-appen. Jag har iofs en iphone 11 pro, ios 14.0.1 och en testversion av en ny app som vi jobbar för fullt med att försöka få ut senare ikväll.

Vad har ni för mobiler, ios eller androidversioner samt webbläsare? Tycker det låter underligt när ni säger att ni inte kan klicka på krysset. Funderar på om era mobil är av modell mindre och att det är något annat som lägger sig över.

J
@Bart, @j.f.s och @jnse
Jag lyckas inte reproducera felet varken som inloggad, ej inloggad varken i mobilsajten eller i appen. Jag har iofs en iphone 11 pro, ios 14.0.1 och en testversion av en ny app som vi jobbar för fullt med att försöka få ut senare ikväll.

Vad har ni för mobiler, ios eller androidversioner samt webbläsare? Tycker det låter underligt när ni säger att ni inte kan klicka på krysset. Funderar på om era mobil är av modell mindre och att det är något annat som lägger sig över.
Jag kör med OnePlus 6T, "Oxygen OS 10.3.6", webbläsare har jag flera av bla Chrome.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Kan du ladda upp en skärmdump så att vi ser vad du ser? Jag funderar på vilken ”storlek” av x-small, small, medium och large du ser på din skärm som har 1080 pixlar.

J jnse skrev:
Jag kör med OnePlus 6T, "Oxygen OS 10.3.6", webbläsare har jag flera av bla Chrome.
Jag har haft en tanke på att det kan vara våra telefoner som ställer till det :thinking: jag körde iPhone innan och har aldrig varit med om problemet då. Men efter att jag skaffade OnePlus 7 pro tycker jag alla reklamer blivit känsliga.

Är med om det överallt där det finns videoreklamer.. sjukt störande :crysmile:

Angående annonserna här har jag fortfarande problem med att det börjar lagga så fort elgigantens rörliga reklam kommer upp :(

J
Kan du ladda upp en skärmdump så att vi ser vad du ser? Jag funderar på vilken ”storlek” av x-small, small, medium och large du ser på din skärm som har 1080 pixlar.
Alltså en skärmdump bara såhär?
Skärmdump av en diskussionstråd på ett forum med inlägg och svar från användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag har inga problem att stänga reklamen. Det är bara irriterande att den startar i helskärm.
Jag kör en helt standard iPhone XR med senaste iOS. Det är Safari webbläsare.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
7ender
Jag hade väldiga problem med videorna förra veckan, men nästan inte alls denna vecka.
Antog att ni ändrat nåt eller att jag omedvetet ändrat scroll-teknik.
Kom nu på att jag uppdaterade iOS från 13.x till 14.0.1 i helgen.
iPhone 8.

edit: använder appen

Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
j.f.s
@Bart, @j.f.s och @jnse
Jag lyckas inte reproducera felet varken som inloggad, ej inloggad varken i mobilsajten (safari) eller i ios-appen. Jag har iofs en iphone 11 pro, ios 14.0.1 och en testversion av en ny app som vi jobbar för fullt med att försöka få ut senare ikväll.

iPhone XS Max med iOS 14.0.1 och Microsoft Edge som förvald webbläsare

Jag använder också appen. Vet inte om webbläsaren spelar någon roll då?

Både jag och vår leverantör har ändrat saker som ska göra videoannonserna snällare.

Jag har fixat så att inloggade användare ser videoannonserna i en så kallad SafeFrame, något som är standard numera för alla våra annonser och innebär att annonserna är ”sandboxade” och inte kan ta sig ur sin fördefinierade annonsyta. Nackdelen är att annonsens impact blir lägre när den inte kan expandera nerifrån och upp och lägga
sig över hela skärmen. Den ekonomiska ersättningen blir också lägre.

Vår leverantör har fixat (eller i varje fall försökt att fixa, det verkar inte funka alltid för alla) så att ljudet inte går på automatiskt.

Firefox och Safari på desktop verkar tillåta mer än Chrome och Edge
(som numera använder Chrome). I Firefox och Safari i desktop får man uppleva en nedräkning på 3 2 1 sekunder innan annonsen expanderas om man har musen på vissa videoannonsen. Denna expandering ska enligt inställningarna inte kunna gå att göra om man är inloggad men det verkar ändå som om det sker för vissa ibland.

• Gilla
jnse och 1 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
iPhone XS Max med iOS 14.0.1 och Microsoft Edge som förvald webbläsare
Menar du att du använder webbläsaren Microsoft Edge i din iPhone? Jag trodde inte ens det gick.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.