Kör vidare med min köpt tapatalk så slipper man annonserna! Hoppas inte som de andra skriver att ni stryper funktionerna om man inte använder eran app. Om ni köpt denna nu dyrt så kan ni väll göra hela med svenska menyer också

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Nimajneb (eller någon av er andra som upplevt problem med att Byggahus appen krashar i iPhone eller iPad.)

Tapatalks engineer vill gärna ha tillgång till krashloggar. Tyvärr lyckas jag själv inte få fram dessa via min Mac OSx Lion maskin. :(

"Could you help to gather the crash logs?

You can find the crash log by following steps:
1. Sync your device to iTunes.
2. Find the crash log under the path:
For MAC:
/Users/<YourUsername>/Library/Logs/CrashReporter/MobileDevice/<YourDeviceName>/
For Windows 7 / Vista:
C:\Users\<USERNAME>\AppData\Roaming\Apple computer\Logs\CrashReporter/MobileDevice/<DEVICE_NAME>
For Windows XP:
C:\Documents and Settings\<USERNAME>\Application Data\Apple computer\Logs\CrashReporter/<DEVICE_NAME>

Please send us the crash logs within a zip package."

Maila till per@byggahus.se så laddar jag upp dem till Tapatalk.

Nu har jag fått svar från Tapatalk. Det verkar som om det är fel på annonshämtningarna och något som heter "GADlib" som har problem. Tapatalk jobbar vidare på problemet imorgon. Ber att få återkomma.

Du har ett mail Per.

Tack Nimajneb! Jag har nu laddat upp filen till Tapatalk för granskning.

mycke_nu skrev:
Ingen krasch här.

Sent from my iPhone using Byggahus.se app
Nu dök även min vid back. (iOS 4.0.1).

Tänk vad enkelt det hade varit om det fanns en mobilanpassad sida istället för dessa (onödiga) appar ;)

ken175 skrev:
Tänk vad enkelt det hade varit om det fanns en mobilanpassad sida istället för dessa (onödiga) appar ;)
Jag håller med till viss del. Men apparna har en funktion för vissa användare och en mobilanpassad sida kommer så småningom.

Nackdel med byggahus app.
Om man skrivit ett inlägg och infogat en bild och sedan postat inlägget, kommer på att nja en bild till vore bra då kan man inte detta

Med tapatalk kan man det

Se bilder:
Tapatalk
ImageUploadedByByggahus.se1328732534.271571.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggahus app
ImageUploadedByByggahus.se1328732572.304020.jpg
Skapa konto

Postar ett inlägg via tapatalk.

• ImageUploadedByTapatalk1328733459.897561.jpg
    Skapa konto
Per Eskilsson skrev:
Jag håller med till viss del. Men apparna har en funktion för vissa användare och en mobilanpassad sida kommer så småningom.
Jag är faktiskt nyfiken på vad detta är för viss funktion för vissa användare...

Snabbare, enklare att öppna trådarna, bifoga bilder mm mm.

Man måste testa för att se fördelarna. Jag tror att det finns 2 typer av människor de som gillar appen och de som inte gör det...

Varför ifrågasätter folk appen? Om man inte vill använda, då låter man bli. Varför "gnälla"?

Jag vill meddela att vi har skickat in en ny app till App Store.

Jag har personligen inte kunnat testa den men den nya versionen innehåller inga annonser, ett "Write something..."-fält längst ner i forumtrådarna och ingen Google Analyticskod som kan söla ner appen. Buggen som gjorde att appen kraschade ska också vara borta. Håll tummarna för att den blir godkänd snart.

Jag hoppas kunna översätta appen till svenska men det får bli i en senare version.

Om det är av ekonomiska skäl (annonsvisning=intäkt) så kan jag tänka mig att betala den slanten mina annonsvisningar genererar och sedan behålla gamla trygga tapatalk.

zenobia skrev:
Om det är av ekonomiska skäl (annonsvisning=intäkt) så kan jag tänka mig att betala den slanten mina annonsvisningar genererar och sedan behålla gamla trygga tapatalk.
Du måste ha missförstått mig. Vi tar bort annonserna i nästa version av appen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.