thomasx skrev:
I grund och botten håller jag med om att man inte borde behöva en specifik app för en specifik hemsida, det riskerar bli många appar i framtiden, men samtidigt kan jag inte låta blir att undra om inte phonegap är en app som

;)
Javisst blir phonegap som en app i sig, men du behöver fortfarande bara en "server-sida" som är likadan för alla plattformar, dvs slipper underhållet för alla plattformar, samt sker uppdateringar automatiskt på en gång.

noone70: Vill du ha en app för varje hemsida du besöker? Om du vill surfa till ett nytt ställe, vill du först gå till en appstore för att ladda ned en app och sedan titta på innehållet? Förstår bara inte förfarandet när webläsarna är så pass bra dom är idag. Känns verkligen som att gå tillbaka till tidiga 90-talet innan internet var särskilt utbrett och man behövde ett kartprogram för att se t.ex. kartbilder för en stad, vilket idag känns helt naturligt att gå in på maps.google.com/enrio/hitta/bing m.fl.. Förstår bara inte varför man ska komplicera till det.

Nimajneb skrev:
Men nu har det ju gått 12 timmar sedan nyheten släpptes och i äppelaffären finns ingen app:(
Nu äntligen går det att ladda ner Byggahus-appen i App Store och Android Market från din mobila enhet. Sök efter "byggahus". I App Store klickar du på knappen FREE medan du i Android Market klickar på knappen INSTALLERA.

Kanon!

Hmm,

Väldigt lik tapatalk..

Vad är skillnaden från ett användarperspektiv?

Noterar att den automatiska snabbsvarsrutan längst ner i tapatalk saknas i BHappen vilket innebär att man måste klicka på reply istället...

Märker även att man slipper se reklamen om man håller IPADen horisontellt, vertikalt så dyker reklam upp...

Nerladdad till iPaden och provar. Annorlunda, men ger sig nog...

Skillnaden är väldigt liten. Byggahus-appen är en "rebrandad" tapatalk app. Den går att hitta i App Store (och Android Market). Och den kostar inget (att ladda ner). Vi har lagt till googleannonser längst ner i trådarna och google analytics tracking vilket gör att vi kan se hur många som använder appen och hur mycket. En nackdel med reklamen längst ned är att vi tvingats ta bort snabbsvarsrutan som ligger där i tapatalk original. Att det inte syns någon reklam när man håller appen i horisontellt läge i iPaden har vi helt enkelt inte hunnit reflektera över. Det kanske är bra att det är så.

Per, kan du urskilja om folk använder tapatalk eller appen?

Per Eskilsson skrev:
Skillnaden är väldigt liten. Att det inte syns någon reklam när man håller appen i horisontellt läge i iPaden har vi helt enkelt inte hunnit reflektera över. Det kanske är bra att det är så.
Hmm, jag har inget emot att man missar reklamen i horisontalläge, kanske ni kunde aktivera snabbsvarsrutan i just horisontalläge.... :)

Vill inte såga appen, men förstår inte vitsen med den. Är precis lika som Tapatalk fast med reklam... Visst den kostar ju lite men kan användas med andra forum.

Nimajneb skrev:
Per, kan du urskilja om folk använder tapatalk eller appen?
Jag vet inte men jag tror det. Jag vill helst att alla (även du) slussas över till vår app (även om ni betalat 22 kr för tapatalk en gång i tiden) så att alla använder samma app. Jag tror att det kan bli rörigt annars, särskilt när man rapporterar fel och felsöker.

MB77 skrev:
Vill inte såga appen, men förstår inte vitsen med den. Är precis lika som Tapatalk fast med reklam... Visst den kostar ju lite men kan användas med andra forum.
Den största vitsen är att den inte kostar något och på så sätt kan den nå ut till många fler än den gjort tidigare.

För att jag ska byta från tapatalk så behövs någon form av mervärde. Så långt så är BHapp vad jag sett en sämre kopia av tapatalk. Jag hade ju hoppats att ni hade lagt till några fördelar...

Appen har nu kraschat 2ggr inom typ en halvtimme :(

Nimajneb skrev:
Appen har nu kraschat 2ggr inom typ en halvtimme :(
Nu 3 ggr, händer när jag trycker på Back knappen, men inte alltid..

Nimajneb skrev:
Nu 3 ggr, händer när jag trycker på Back knappen, men inte alltid..
Bra feedback, Går det att specificera på vilken sida eller vilka sidor du befinner dig när kraschen sker?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.