Det märks att du inte provat vår app på sistone..

Varför tar er app 10-20 sec att ladda på en iPhone 5??? Tapatalk tar en 100 del av detta.

Den tar längre tid på sig än Tapatalk eftersom den innehåller Google Analytics och stöd för annonser (som inte syns för alla) men den tar inte så lång tid på dig som 10-20 sekunder. För mig tar det ca 8 sekunder första gången, därefter går det betydligt snabbare (ca 100 msek). Men jag antar att internetuppkopplingshastigheten också spelar in.

Kör 3G och det är samma varje gång jag öppnar

Per Eskilsson skrev:
Det märks att du inte provat vår app på sistone..
Du säger ju emot dig själv, tre inlägg ner i tråden säger du själv att er app tar mångdubbelt mycket längre tid att starta. Varför pysslar ni med appar i stället för att producera redaktionellt material av verkshöjd, alternativt inte sabba för era forumanvändare?

• Gilla
jlinxx och 5 till
  • Laddar…
Dödar man appen eller startar om är det 18 sec för er app. Synd att du väljer denna linje. Eftersom du säger att er app bygger på tapatalk och är i princip samma kan det inte vara svårt att ha support för båda.

Ni måste ha något fel. I min Android tar det 4-5 sekunder att starta appen.

Kanske fel i iOS versionen?

TrollMann skrev:
Kanske fel i iOS versionen?
Ja, i Android är det inga problem:D

Går snabbare för mig också på både Iphone och Ipad

Min åsikt är förvisso att jag också hade föredragit Tapatalk för att utrymme på mobilen och plattan är värdefullt. Men samtidigt måste man förstå att Byggahus är ett företag som har skyldighet att verka för resultat och trygga inkomst för sina anställda. Så det är självklart att intäkter är något som följer av att forumet inte är ett idéellt projekt.

Lösningen att aktiva medlemmar som skapar ett visst intresse slipper reklam är en kompromisslösning som fungerar i mina ögon i alla fall.

kinglolle skrev:
Lösningen att aktiva medlemmar som skapar ett visst intresse slipper reklam är en kompromisslösning som fungerar i mina ögon i alla fall.
Vore ju kanon om det gick att tillåta Tapatalk bara för de mest aktiva medlemmarna.

Per Eskilsson skrev:
Nu när jag skulle gå in i adminpanelen för tapatalk ser jag att de möjliggjort inaktivering av annonser för vissa användargrupper (måste ha skett igår eller idag). Så nu har jag gjort så att forumgudar inte ser annonser.
Bra, nu blir de nog mindre trollande för att kunna visa hur aktiv man är.
Just detta men inläggsräknaren förstör många forum. Man vill bara ha en massa inlägg. Vet några forum som tagit bort den med lyckat resultat. Nu kan det tex stå "fler än 10 eller 100 inlägg".

Personligen kan jag leva med att ha två stycken Tapatalk installerade, speciellt om nu BH appen inte har annonser. MEN fortfarande är jag riktigt irriterad över att TapatalkHD ska avknoppas. Här erbjuds ju inte något vettigt alternativ.

Per, om det nu enligt dig bara är så få som kör TapatalkHD, varför inte då låta den finnas kvar?

• Gilla
jlinxx och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Nu när jag skulle gå in i adminpanelen för tapatalk ser jag att de möjliggjort inaktivering av annonser för vissa användargrupper (måste ha skett igår eller idag). Så nu har jag gjort så att forumgudar inte ser annonser.
Vad ligger den gudomliga gränsen på? Lönar det sig att starta en tråd "vägen till gudomlighet" under övriga diskussioner och prata med sig själv i ett par hundra eller tusen inlägg?

Vad det gäller starttider, på iPad 3, senaste BH - 18 sek, Tapatalk HD - 4 sek, Tapatalk - 4 sek, 100Mb Internet hastighet.

Dom sekunderna kan jag leva med, appen är i alla fall oftast igång men att tappa HD versionen är inte bra om det inte kommer en BH HD med.

Trist väg att gå, med reklam så dör nog forumet.

Att få devicestatistik kan knappast vara ett skäl ens för att driva åt detta hållet.

Tyvärr hänger nog bh löst nu

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.