Jag tänkte bygga en verkstad med möjlighet till lägenhet på ovanvåningen. Så tanken är att först bygga verkstaden så pass klar att skalet är tätt och väggar och tak är målade. Värme och belysning kommer senare. Jag känner en grävare och vi har plats för jordmassor på tomten. Tänkte göra det mesta själv. Så är jag någorlunda rätt i mina kalkyler?
Jag tog en offert på en liknande verkstad i trävirke utan ovanvåning, utan el med full entreprenad och det skulle sluta på 600000kr.
Värt att notera är att jag vill bygga i sten då det passar bäst på gården.
Kostnader:
Byggnad:
Murning: (ignorera förklaringarna för färgerna)
Jag tog en offert på en liknande verkstad i trävirke utan ovanvåning, utan el med full entreprenad och det skulle sluta på 600000kr.
Värt att notera är att jag vill bygga i sten då det passar bäst på gården.
Kostnader:
Byggnad:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Murning: (ignorera förklaringarna för färgerna)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggnaden är 12,3m x 7,5m.
Menar du sadeltak? Jag ser inte riktigt hur det ska vara ens möjligt att lösa utan lyftkranar då jag gissar på att jag måste skarva minst 2st på mitten på en stolpe som är 6m hög. Sen löser det knappast problemet med att få en ovanvåning.
Menar du sadeltak? Jag ser inte riktigt hur det ska vara ens möjligt att lösa utan lyftkranar då jag gissar på att jag måste skarva minst 2st på mitten på en stolpe som är 6m hög. Sen löser det knappast problemet med att få en ovanvåning.
Klicka här för att svara