Hej. Ska uppföra ett växthus till våren och undrar vad som gäller. Det blir på 10 kvadrat och kommer att hamna minst 4,5 meter från vägen/tomtgräns. Måste man anmäla någon byggstart eller vad gäller ?
Om du inte har någon friggebod så går den som en sådan och är således bygglovsbefriad givet förutsättningarna du tar upp (10 kvm, >4,5m från tomtgräns). Om du redan har en friggebod vet jag inte.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.