Vi ska bygga växthus på mur, se exempel nedan.

Kan man mura "betongen" själv? Hur gör man?

Vad bör man tänka på med golvet? Gjuta betongplatta känns som ett väldigt stort ingrepp. Kan man göra golvet på något annat sätt?


vaxthus_mur_maxi_4_dubbeldorr_miljo_var.jpg
 
Mura med Lecablock , putsa in/utsida. En sula måste till under Lecan ca 30 cm under mark Golvet görs med en duk närmast jorden och ovanpå ett lager 10-15 cm makadam 8/16 sen en dok och ovanpå ett lager 5 cm med vanlig sand. Då kan du välja att ha det så eller lägga plattor. Ev odlingslådor ställes direkt på sanden och det dräneras bra.
 
  • Gilla
BTH och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.