Vi är i startgroparna att färdigställa vårt växthus. Vi har idag en grund som är murad, putsad och klar. Vi kommer sätta fönster på framsida, kortsidorna och ha ett plank som baksida. Snedtak med kanalplast...med andra ord en ganska klassisk konstruktion. Dock har jag lite frågor för det fortsatta arbetet.

När vi ska bygga regelverket för fönster, tak etc hur ska jag göra med syll/syllpapp? Jag har sett att vissa borrar och pluggar igenom syllpappen för att sedan skruva igenom syllen och fästa i lecablocken. Behövs plugg och i så fall vilken typ av plugg? Räcker 100 - 1200 mm lättbetongskruv som infästning? Vad ska vi mer tänka på för att minimera fuktinträngning i syllen? Gällande snedsträvor, behövs dessa endast i hörnen? Växthuset är ca 3x5 m.

Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.