1 894 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Bygga vägghängd toa "i efterhand"..
Nuvarande placering av toastolen är inte bra!
"Spånar" nu på att bygga in en fixtur och ansluta till avlopps stammen i sidled.
Hur mycket lutning åt sidan på avloppet behövs för att det inte ska bli stopp då man spolar?
Kan man skruva fast fixturen direkt på kaklade väggen (vet ju inte vart reglarna går)
Eller kraschar allt??
Tacksam för svar.
"Spånar" nu på att bygga in en fixtur och ansluta till avlopps stammen i sidled.
Hur mycket lutning åt sidan på avloppet behövs för att det inte ska bli stopp då man spolar?
Kan man skruva fast fixturen direkt på kaklade väggen (vet ju inte vart reglarna går)
Eller kraschar allt??
Tacksam för svar.
OSB + våtrumsgips på regelvägg.. ena regeln går nog att "hitta" men med cc 60 så är det för brett. Fixturerna verkar vara 40- 50 cm breda..janwide skrev:
Undersökt saken närmare nu och alternativen är..janwide skrev:
*Golvstående toalettstol med bakåt avlopp och inbyggd spolcistern.
* Golvstående "vanlig toalett" med bakåt avlopp som byggs in.
Går inte att komma åt och förstärka med extra reglar- tyvärr!
Klicka här för att svara