Vi hsr byggt en vägg. Allt såg bra ut men sen visade dig att teglen har blivit böjd, slagit sig. Vi gjorde allt som man ska, låta virket vara ett tag och det var rakt när vi satte upp det.

Iallafall. Så här ser det ut.
Nybyggd vägg med synligt träregelverk och partiellt monterade gipsskivor, indikerar böjning vid regeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Längst ner (ej med på bild), så går teglen mer utåt så sätter man gisp där så gå det utåt.
Min fråga är hur man löser det som bäst.
Ska vi bygga på ändå med gips och sen försöka spackla upp det. Och låta väggen sticka ut mellan dörren och garderoben samt vi får sätta extra över dörren.
Eller kan man sätta nät och spackla rakt på reglen. Hoppas ni förstår vad jag menar

Varför inte bara hyvla av det på regeln som vridit sig utåt, så den blir jämn att gipsa på?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
B b8q skrev:
Varför inte bara hyvla av det på regeln som vridit sig utåt, så den blir jämn att gipsa på?
För att vi inte tänkt på det tack för tipset :)

Ni har alltså satt regeln för långt ut och sedan gipsat bredvid istället för utanpå? :thinking:

Anna_H Anna_H skrev:
Ni har alltså satt regeln för långt ut och sedan gipsat bredvid istället för utanpå? :thinking:
Nej inte från början. Vet inte hur min sambo tänkt men nu är det som det är. Så försöker hitta lösningar.

ev en remsa renoveringsgips( 7mm) och sen spackla resten

• Gilla
Eraze
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.