Sätt fast fönsterlister på regeln som skall sitta mot taket och stämpa upp den med de horisontella reglarna så suger det nog fast i taket. Se till att pressa upp den riktigt.

Ska testa med stolpen imorgon. Det är en galvad stängselstolpe ser ut ungefär som dom runda stolparna på bilden via länken. http://www.stangselbolaget.se/image/Industrist%C3%A4ngsel%20Galvat.jpg

Är det okej att träregeln som jag har i botten ligger direkt mot betongen när det är inomhus? utomhus bör man ha någon papp i mellan?

JanneL. Tack för tips men kommer inte ha någon regel i taket.
Zankan. Tack för tips men känner mej tvungen att använda 45x45 reglar då jag måste anpassa väggen till en befintlig vägg som är byggd på detta viset.

Cheetah1, Stolpen är galvad men som du säger är jag lite skraj för borrandet. Har en regeldetektor men litar inte riktigt på dom. Får hoppas det går bra. Ska även borra lite mindre hål för spikplugg.

Har du satt några skivor på den eller är det bara reglar än så länge? För om du har fäst reglarna ordentligt och sedan skruvar spånskivor på, så stagas det upp ganska rejält...

Björn_Nilsson skrev:
Har du satt några skivor på den eller är det bara reglar än så länge? För om du har fäst reglarna ordentligt och sedan skruvar spånskivor på, så stagas det upp ganska rejält...
Har satt fast en gipsskiva men kommer ta bort den imorgon då jag tänkt fästa stolpen.

Finns det spånskivor som är 13 mm?

Det närmaste jag hittar är 12 mm och det duger inte.

Redigerat:
Har byggt väggen idag.. Den blev grymt stabil! går inte att rubba! =)

Tack för alla tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.