KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bra idé med utvändig trapp!
Så här ser det ut hos oss:
[bild]

Men vart går dörren i din gavelvägg?
Att sätta trappan mot väggen är ju mycket enklare.
Hur högt sitter din dörr samt hur lång/bred är din gavel?
 
K krissttoffer skrev:
Hur högt sitter din dörr samt hur lång/bred är din gavel?
En ritning hjälper kanske inte mycket:
Illustration av gaveln på ett hus med en mindre brant trappa jämfört med ritningen nämnd i inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som du såg på fotot, så är trappan inte lika brant som på ritningen.
Byggnadssnickarna var klokare än arkitekten.
Gaveln är 8,5 m bred, och trappans övre plan är 3,05 m över marken.
Men du bor väl inte så långt bort, så kom och titta om du vill!
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Sitter med en liknande utmaning och ska bygga en utanpåliggande trapp till ett loft på garaget, har en paddad grusyta nedanför dörren. Har en massa inkommande el/fiber mm som gör att gräva plintar blir ett helsike. Men funderar på om man kan gjuta fundament och fästa stolparna istället för nedgrävda plintar. Blir nog viktigt att stabilisera diagonalt med tänker jag. Andra tankar kring det?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.