Vi har ett hus som från början är en ombyggd lada som sedan fått två tillbyggnader så husformen är som ett kors. Vi funderar på att bygga ut eller upp, men undrar hur man kan göra det på bästa sätt i ett hörn så man inte bara förlänger korsformen?
Vi har som sagt funderat på att höja taket också och göra ett 1,5 plans hus istället men ena utbyggnaden som är vardagsrummet har högt i tak och det vill vi gärna behålla.
På bilden:
Gul prick=vardagsrum
Lila prickar=utrymmen vi kan tänka oss bygga uppåt
Blå prick=alternativ att bygga utåt, men hur med en sån vinkel?