Jag ska bygga ut pannrummet litegrann och behöver då gjuta en grund på ca 3m2.
Hur ska jag gå tillväga då? Jag har krypgrund som ligger ca 1,5m ner från markytan och jag tror även pannrummet är likadant fast utan krypgrund.

jocke

Inget som vet? Just nu ligger det grus/sten ca 20cm djupt. Sen har jag funderingar på att bygga en sockel med lecablock och lägga i cellplast + armering, för att sen fylla upp med betong.. Funkar detta?

Fall på backen emot en dränering. 15cm makadam, padda, plast, bygg en form och gjut, mura lecablock på grunden.

Eller så gjuter du en klack och murar leca på den sedan, blir ännu starkare.

Golvbrunn?

Det ligger ca 30cm makadam ovanpå sand,grus,betongpannor såg jag nu. Legat där ca 2-3år och även kört med padda. Kan man inte mura lecablocken direkt på makadammen? Golvbrunn finns i pannrummet nu. Plast?

Kommer snart att mura upp med lecablock. Men eftersom pannrummet ligger rätt å högt upp så blir det en hel del att fylla upp, ca 1,5m3. Hur ska jag göra då? Fylla upp med makadam och gjuta en liten platta på eller vad är bäst att göra? Behövs cellplast? Tror inte det ligger något sådant i gamla delen av pannrummet.

Ingen?

Jag tänkte man skulle fylla i lite grus/kross, sen cellplast från Byggmax och sedan gjuta platta. Hur tjock platta måste jag gjuta? Det kommer stå en acktank på detta och det blir väl ca 3ton med allt vatten och tank.

Jocke

Ingen som vet?

Jag rev ena väggen nu och det jag har gjutit blev ca 1-2cm lägre. Ska jag gjuta upp med betong eller flytspackel?

Trist att ingen svarade

Joukko skrev:
Jag rev ena väggen nu och det jag har gjutit blev ca 1-2cm lägre. Ska jag gjuta upp med betong eller flytspackel?
Flytspackel hade jag tagit.

D09
1-2 cm hade jag tagit flytspackel :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.