1 873 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Bygga ut huset med isoleca
Hej
vi är på gång att göra en tillbyggnad i 2 våningar med isoleca putsa utv och inv. Tänkte köra med 290mm isoleca. Huset är byggt 1929.
Planen är att gjuta sula och sedan isoleca. Det sista lagret vid takstolarna gjuter vi.
Men hur gör man redan vid första bjälklaget till undervåningen? Ca 50cm från sulan. Känns klent att bara peta in halvvägs 45x220 reglar på en isoleca? hade det varit cementhålsten eller kanske även oisolerad leca hade det gjort mig mindre orolig.
Mvh Thomas
vi är på gång att göra en tillbyggnad i 2 våningar med isoleca putsa utv och inv. Tänkte köra med 290mm isoleca. Huset är byggt 1929.
Planen är att gjuta sula och sedan isoleca. Det sista lagret vid takstolarna gjuter vi.
Men hur gör man redan vid första bjälklaget till undervåningen? Ca 50cm från sulan. Känns klent att bara peta in halvvägs 45x220 reglar på en isoleca? hade det varit cementhålsten eller kanske även oisolerad leca hade det gjort mig mindre orolig.
Mvh Thomas
Hej. Har lite liknande funderingar på framtida pulpettaksutbyggnad. Någon slags tryckfördelning vore kanske inte fel. Har också funderingar hur man löser enklast kring takstolar. Hur gick det för dig?
Mvh
Mvh
hej!P pette skrev:
Jag gjorde som så att jag gjuta av redan vid första bärlaget till undervåningen och sen även till takstolarna. Så vart ju två lager gjutning
Klicka här för att svara