Utbyggnad i1,5 plan. 28+28 m2. Nere groventre, toa och sovrum. Uppe 2 sovrum.
Det befintliga huset är byggt 1936 och står på torpargrund.
Kan man klara denna utbyggnad under 500 tusen om man gör allt själv utom att resa stommen samt lägga tak( vvs och el med naturligtvis) ???
Tacksam för svar :-)
 
Ja det tror jag.
Jag har själv utfört en utbyggnad i två fulla plan på 75+75m2 och det landade på strax över 400K, men då gjorde jag allt utom gjutning (isolerad platta på mark) och lösull själv.

Nu är det några år sedan, men det är ju ändå en hint om att det är fullt möjligt att klara er frågeställning.
 
Tack för svar!
Huset du anslöt utbyggnaden till stod den också på platta på mark?
Vi har torpargrund i vårat hus och har fått olika info om vilken grund som är lämpligast. Vissa säger att det ska vara samma medans vissa säger att det inte spelar ngn roll bara man paddar extra noga!

Någon som vet ngt om detta?
Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.