Ska byta garageport på garaget och har samtidigt rivit hela den gamla väggen då det hade trängt in fukt och skadat reglarna på vissa ställen. Denna vägg var byggt 1960 när huset byggdes och var mest ett ihopplock av diverse olika träplankor såg det ut som. Så tänkte göra det på rätt sätt nu. Men hur ska en vägg byggas upp från scratch?
Ska jag ha en liggande regel längst ner som ligger på syllpapp och sedan ställa stående reglar på denna? Eller bör jag borra ner armeringsjärn i plattan och skruva stående reglar på denna och köra kortlingar emellan dessa?
Tänkte köra dubbla 45x95mm reglar som jag limmar/skruvar fast i varandra, detta bör väl inte vara för klent? Det är inget bärande i väggen, utan det är en liggande 270x45 som taket ligger på. Tänkte fästa 45x95 i den bärande regeln i taket och sedan i golvet på liggande regel eller via armeringsjärn som sagt.
Men tar väldigt gärna emot tips och tricks på vad jag ska tänka på, och hur jag bör göra.
Bifogar 2 bilder på garaget. Där är väggen nästan helt riven, det som är markerat med rött är numera borttaget och i överkant ligger som sagt bara en 270x45mm regel som håller upp taket. Och denna ligger i nivå med där väggen kommer hamna.
Behöver ni mer information så skriv gärna vad, så kompletterar jag allteftersom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder