9 831 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Bygga trappa
Men där den skall börja kan du ju fästa den i väl? det är bara att skruva in vagnstyckena där uppe den skall börja.Du kanske skall ha ett räcke? Då kan du sätta den i det där uppe samt i stolparna där nere.Du kan nog köra med 3 vagnstycke tror jag. Sen kan du låta stegen vila på konsoller eller så kör du med stämjärn på vagnstyckena och skruva och limma dom. Men allt beror ju på hur den skall vara och hur den skall användas. Om den skall vara rak eller kantig m.m. 
Lycka till!
Lycka till!
Till en så bred trappa behöver du precis som Jessica säger, tre vangstycken. Jag föreslår att du gör dom underliggande (=ej infällda) eftersom det är lättare.
Jag har sett att vissa byggmarknader numera saluför färdiga vangstycken i tryckimpregnerat virke. Värt att kolla upp.
Lycka till!
Jag har sett att vissa byggmarknader numera saluför färdiga vangstycken i tryckimpregnerat virke. Värt att kolla upp.
Lycka till!
Klicka här för att svara