Hej! Innan vi påbörjar arbetet med att dränera om huset runt om, behöver jag lite råd. Huset byggdes 1948, men om altanen var med från början, vet inte. Som ni ser på bilden, så den gråa delen av altanen är den befintliga. Den är murad, men vet inte hur djupt ner i marken den går. Den rödmarkerade är den tänkta utvidgningen, måtten ser ni inringade uppe tv. Först tänkte jag att vi dränerar om huset, utan att ta hänsyn till tillbyggnaden eftersom det var tänkt att jag bygger bara till med trä/trall/deck. Men sen tänkte jag att antingen river vi bort den befintliga murade altanen och bygger helt nytt av trä - och då dräneras rakt, längs husets vägg -, eller bygger vi till (murar upp) den befintliga och dränerar utanför den nya delen. Det senare alternativet gör att altanen kommer att se mer enhetlig ut, såsom det var (skulle varit) byggt från början. Om jag väljer det senare, så det bilr en hel del fyllnaddsmassor innanför muren och ett betonggolv måste gjutas också. Jag vill gärna veta era åsikter, idéer och tips. Gärna med för och nackdelar av olika tillbyggnadsmöjligheter. Stort tack! Mvh Laszlo
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder