6 742 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Bygga takkupa
Jag ska bygga en takkupa (3.6m bred) och klä den med plåt både på väggar och tak.
Själva stommen bygger jag sjäv.
Har fått en offert på 35.000:- inkl moms från en plåtslagare.
Då ingår "allt" (plåt, arbete runt fönster, rännor etc).
Låter detta rimligt - jag tycker det låter mkt dyrt.
(Arbete = 24 timmar(??) = 7200:- )
(Material: 17 kvm = 1000:- (??) )
(Rännor o rör: Tja vad kostar det lilla? Lappen?)
= 10000:- !!
... eller har jag missat något fatalt ?
Själva stommen bygger jag sjäv.
Har fått en offert på 35.000:- inkl moms från en plåtslagare.
Då ingår "allt" (plåt, arbete runt fönster, rännor etc).
Låter detta rimligt - jag tycker det låter mkt dyrt.
(Arbete = 24 timmar(??) = 7200:- )
(Material: 17 kvm = 1000:- (??) )
(Rännor o rör: Tja vad kostar det lilla? Lappen?)
= 10000:- !!
... eller har jag missat något fatalt ?
Anslutningar mot fönster....Anslutning mot befintligt tak... Ränndalar (om det är sadeltak)...Dropplåtar....Underplåtar.....johanarvidsson skrev:Jag ska bygga en takkupa (3.6m bred) och klä den med plåt både på väggar och tak.
Själva stommen bygger jag sjäv.
Har fått en offert på 35.000:- inkl moms från en plåtslagare.
Då ingår "allt" (plåt, arbete runt fönster, rännor etc).
Låter detta rimligt - jag tycker det låter mkt dyrt.
(Arbete = 24 timmar(??) = 7200:- )
(Material: 17 kvm = 1000:- (??) )
(Rännor o rör: Tja vad kostar det lilla? Lappen?)
= 10000:- !!
... eller har jag missat något fatalt ?
en kupa är dyr att plåt klä....har du tegel eller plåt tak??
Det är ett "vanligt" tak med tegel ock vinkeln kommer att bli 13 grader. Ok, vi dubblar antalet timmar...(?)
Alltså, ÖVER en vecka på taket för denna likka kupa...
Klicka här för att svara