Hej på er,
Ny medlem och kastar direkt in en fråga.
Jag har planer på att bygga en liten musikstudio i en lagerhall. Ni vet, en sån där "vanlig plåthall".
Jag har ingen erfarenhet av att bygga och kommer att ta in hjälp om bygget blir av, men behöver i första läget lite tips för att kunna räkna på en budget. Ni verkar ju hur bra som helst på det här forumet, så jag hoppas på lite kloka svar!
Så... första frågan. Jag behöver ett innertak. Just nu är väggarna isolerade och där sitter gips, men jag behöver sätta ha in ett tak. Hur gör jag? Vad behöver jag?
Jag har bara ett par suddiga bilder idag, men det visar iaf vad det handlar om.
Tack på förhand!!
Ny medlem och kastar direkt in en fråga.
Jag har planer på att bygga en liten musikstudio i en lagerhall. Ni vet, en sån där "vanlig plåthall".
Jag har ingen erfarenhet av att bygga och kommer att ta in hjälp om bygget blir av, men behöver i första läget lite tips för att kunna räkna på en budget. Ni verkar ju hur bra som helst på det här forumet, så jag hoppas på lite kloka svar!
Så... första frågan. Jag behöver ett innertak. Just nu är väggarna isolerade och där sitter gips, men jag behöver sätta ha in ett tak. Hur gör jag? Vad behöver jag?
Jag har bara ett par suddiga bilder idag, men det visar iaf vad det handlar om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!!
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Du behöver förmodligen något sorts akustiktak, tex: http://www.kamak.se/produkter/paroc/
Har du speciella krav iom verksamheten?
Har du speciella krav iom verksamheten?
Hej och tack för svar!
Jag formulerade mig lite otydligt!
Det jag behöver hjälp med är hur jag fäster ett innertak i hallens tak.
Tänk träreglar + isolering och sedan två lager gips. Vad fäster jag reglarna med!?
Jag kommer bygga flera rum i hallen och ett eller två rum kommer att ha fribärande tak under detta tak (rum i rummet) och något rum kommer ha detta som sitt "riktiga" innertak (= jag kommer regla upp innerväggar som fäster i innertaket).
Jag formulerade mig lite otydligt!
Det jag behöver hjälp med är hur jag fäster ett innertak i hallens tak.
Tänk träreglar + isolering och sedan två lager gips. Vad fäster jag reglarna med!?
Jag kommer bygga flera rum i hallen och ett eller två rum kommer att ha fribärande tak under detta tak (rum i rummet) och något rum kommer ha detta som sitt "riktiga" innertak (= jag kommer regla upp innerväggar som fäster i innertaket).
Redigerat:
Klicka här för att svara