53 493 läst ·
18 svar
53k läst
18 svar
Bygga stenkista. Nybörjare behöver råd.
Ovanpå menar du? Jo det gör det kanske, men man kan ju alltid sätta dit ett lock eller någonting?
På ett sätt vill jag två mina händer då detta bara var en supersnabb idé som jag inte funderat på särskilt länge eller testat så det får bli på var och ens eget ansvar, hehe
.
Skulle vara kul med en bygglogg eller någonting på din stenkista så man får se hur det blev till slut!
/Kalle
På ett sätt vill jag två mina händer då detta bara var en supersnabb idé som jag inte funderat på särskilt länge eller testat så det får bli på var och ens eget ansvar, hehe
Skulle vara kul med en bygglogg eller någonting på din stenkista så man får se hur det blev till slut!
/Kalle
Jag skall inte hålla dig ansvarig beträffande lösningen med spannen 
En byggblogg skall jag försöka sätta ihop, byggstart planeras när semestern startar om ett par veckor. Får dock friskriva mig ansvar precis som du pga att man endast är en glad amatör
Tack för alla råd !!!
/Fredrik
En byggblogg skall jag försöka sätta ihop, byggstart planeras när semestern startar om ett par veckor. Får dock friskriva mig ansvar precis som du pga att man endast är en glad amatör
Tack för alla råd !!!
/Fredrik
Jag gjorde så här. Ca 5 meter från huset grävdes det drygt 1 m djup och 1 m i diameter, geoduk på sidan, i med rullstenar från ett grustag (många, många), geoduk på toppen och sedan lite matjord och grästorv. Vi fick ett rejält regn i fjol sommar, så lite lustigt ut med gräsmattan som buktade lite uppåt på platsen men sedan sjönk det undan på några minuter. "Vanliga" regn är inga problem. Tilläggas kan att marken är mycket genomsläpplig. Jag placerade dessutom gropen i närheten av ett träd för att det skulle kunna suga upp vattnet. Kort sagt det funkade, möjligen skulle jag gjort gropen lite större.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden