Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, min adhd gärna fick fnatt och bestämde sig det var dax att bygga en ny säng. Som ni ser på bilden jag har skapat via ai. Som vissar på ett ungefärligt sätt hur sängen ska se ut. Tanken är att den ska vara runt 120cm hög eventuellt högre kan det bli. 1 låda/förvaring vid det vänstra lejonhuvudet. Nu till min 2 stora frågor vad kan jag köpa själva mekanismen så göra att låda rullar ut och man kan köpa såna där svarta träskivor eller är det mer värt att köpa sån där plast film som man klistrar ut? Får ursäkta mig om texten är otydlig.
120cm är väldigt högt för en säng, speciellt om det är ramen under resårbotten som ska vara så hög.K Kalle.krut skrev:[bild]
Hej, min adhd gärna fick fnatt och bestämde sig det var dax att bygga en ny säng. Som ni ser på bilden jag har skapat via ai. Som vissar på ett ungefärligt sätt hur sängen ska se ut. Tanken är att den ska vara runt 120cm hög eventuellt högre kan det bli. 1 låda/förvaring vid det vänstra lejonhuvudet. Nu till min 2 stora frågor vad kan jag köpa själva mekanismen så göra att låda rullar ut och man kan köpa såna där svarta träskivor eller är det mer värt att köpa sån där plast film som man klistrar ut? Får ursäkta mig om texten är otydlig.
I den sängmöbel pappa byggde till sig och mamma när jag var liten hade han inga beslag alls för lådutdraget utan lät bara lådorna glida på träskenor men annars finns det utdragsskenor i alla möjliga längder. Vill du kunna dra ut lådan hela vägen vill du ha en fullutdragsskena.
Det finns en genomfärgad MDF som heter Valchromat som man kan beställa från typ www.Calexicowood.se eller gotwood.se. Är ganska säker på att den finns i svart. Sen är tenderar svart att börja se sjaskigt ut ganska snabbt, det finns andra färger som döljer smuts och slitage bättre på möbler.
Ja jag mätta lite förut och insåg själv att 120 är ganska så högt.P Pettman skrev:120cm är väldigt högt för en säng, speciellt om det är ramen under resårbotten som ska vara så hög.
I den sängmöbel pappa byggde till sig och mamma när jag var liten hade han inga beslag alls för lådutdraget utan lät bara lådorna glida på träskenor men annars finns det utdragsskenor i alla möjliga längder. Vill du kunna dra ut lådan hela vägen vill du ha en fullutdragsskena.
Det finns en genomfärgad MDF som heter Valchromat som man kan beställa från typ www.Calexicowood.se eller gotwood.se. Är ganska säker på att den finns i svart. Sen är tenderar svart att börja se sjaskigt ut ganska snabbt, det finns andra färger som döljer smuts och slitage bättre på möbler.
Kan säga att jag som är 197cm lång, med relativt långa ben, tycker en lagom höjd på själva bädden (inklusive bäddmadrass osv) är runt 50-60cm. Beroende på resårbäddens tjocklek kan du nog få till typ 30cm låda som max. Vill du ha mer höjd får du nästan bygga in någon form av steg/plattform i möbeln.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga enkel vedförvaring mot vägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri -
Erfarenheter av sängram med förvaring med gasfjädrar
Inredning -
Hur gör jag här för att bygga ett förvaringsgolv/plattform på vinden?
Tak & Vind -
Bygga förvaring med organiskt material i garage
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus