Jag ska ha generationsboende med mina föräldrar i ett stort hälsingegårdshus, vi på ovanvåning och dem under. Vi har ett handikappat barn så vi behöver en utomhus hiss in. Problemet är att pga en ramp på marken som redan finns (och behöver stå kvar) så kommer det behövas en ramp mellan balkongen (blivande entren) och hissen. Så vi behöver en permanent ramp med räcke fastsatt på fasaden, pelarmontering tror jag blir svårt men kan man tänka sig att det funkar med balkongkonsoller? Är ju timmerstomme med panel över så antar jag måste stärka timret på ngt vis? Kommer va cirka 1 m brett och 1,50 lång.

S Susann Janhans skrev:
Jag ska ha generationsboende med mina föräldrar i ett stort hälsingegårdshus, vi på ovanvåning och dem under. Vi har ett handikappat barn så vi behöver en utomhus hiss in. Problemet är att pga en ramp på marken som redan finns (och behöver stå kvar) så kommer det behövas en ramp mellan balkongen (blivande entren) och hissen. Så vi behöver en permanent ramp med räcke fastsatt på fasaden, pelarmontering tror jag blir svårt men kan man tänka sig att det funkar med balkongkonsoller? Är ju timmerstomme med panel över så antar jag måste stärka timret på ngt vis? Kommer va cirka 1 m brett och 1,50 lång. Det blåa är där hissen ska stå och det röda rampen, hissen kan inte stå på 2a sidan för mamma vägrar ha den där 😅

• Gammalt tvåvåningshus med träfasad, balkong och tegeltak. Trappa leder upp till entrén, omgiven av trädgård med gula blommor. Motorcykelstyre i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.