D09
xdigger skrev:
Äh, men kom igen nu.. Vill ju se bild nu!
Fyyyyyfaaaaaan va stora o äckliga larver!!!!!

ImageUploadedByByggahus.se1380954864.024269.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skalade av en bit, såg att det var jäkligt mjöligt efter deras framfart

Sen reser sig ett monster och hugger efter min hals 😬😬😬😬

Okej, kanske inte direkt attackerade mig men den rörde på sig 😱😱😱
 
  • Gilla
-PC- och 2 till
  • Laddar…
D09
Byggahus får fixa så man kan lägga upp videoklipp direkt från mobilen så ska ni få se på Godzilla in action ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
jensaro skrev:
På min fördelare är locken för bypassen utformade för att passa avluftningen. Kanonsmart!
Sitter nyckeln i locken? Grymt isåfall :)

Dum fråga men cirkulerar alltid vattnet i golvvärmen?
 
Precis, nyckel i locket. Finns olika lösningar för styrning av gv. Vissa har ställdon som stryper slinga för slinga, andra kör fullflöde och reglerar med framledningstempen. Själv har jag strypt in slingorna för jämnt flöde över alla slingor sen styr jag framledningen med innegivare. VP installationer brukar vara med samma upplägg men med utegivare.
 
D09
Gv har tidigare varit inställd efter vp och utegivare. I princip öppna flöden och styrd med värmekurva.

Men något har blivit skumt med några slingor..

Klurar på om det är fel på

1. fördelarna ( om man tittar på flödesmätarna )

2. Luft i systemet

3. Fel inställd temp på framledning

4. Felaktig placering av innegivare som säger att rätt temp är nådd.

Kollar jag shunten så har systemet slagit av den, klart. Då kommer det väl ingen värme heller..

Men då borde inte hallen på loftet vara varmt utan lika kall som övriga

Den slingan är iofs en av dom korta
 
Dina fördelare är väldigt lika mina, är det verkligen inte fyrkantiga urtag i locken? Eller saknas locken?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
jensaro skrev:
Dina fördelare är väldigt lika mina, är det verkligen inte fyrkantiga urtag i locken? Eller saknas locken?
Grym är du :)

Hade också såna :)
 
D09
D09 skrev:
Grym är du :)

Hade också såna :)
Är det dumt att göra detta om man eldar?

Ser ju inte trycker där jag luftar..
 
Vad du än gör, visa inte frugan larverna, då lär du inte få förvara ved i huset. ;)
 
D09
xdigger skrev:
Vad du än gör, visa inte frugan larverna, då lär du inte få förvara ved i huset. ;)
Ha ha ha
 
D09
Kan inte se att det skulle vara luft i slangen...

Vattnet sprutar som fan utan en tendens tillbatt pysa eller bubbla...

Hur länge ska man låta vattnet spruta ut?
 
D09
Mäter jag slingan till sovrummen så har dom ca 30 ut och 28-29 tillbaka..

Bottenplattan i källaren är 26,5 grader så det funkar men mäter jag i sovrummen så har golvet 21-22 grader.

Hallen utanför 27,
Badrummet : 22

Måste ju vara en luftficka eller något?
 
D09
D09 skrev:
Mäter jag slingan till sovrummen så har dom ca 30 ut och 28-29 tillbaka..

Bottenplattan i källaren är 26,5 grader så det funkar men mäter jag i sovrummen så har golvet 21-22 grader.

Hallen utanför 27,
Badrummet : 22

Måste ju vara en luftficka eller något?
Notera även en slinga i v rummet höll mycket lägre också... Vafan..
 
D09
Tror jag hittat det...

Jävla skumt ändå..

Man måste skruva ut flödesbehållaren så den nästan glappar.. Fråga mig inte varför, bättre jag frågar er? ;)

Märkte när jag skulle avlufta o inget hände, skruva på den och shjooooff så kom det vatten...
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1380966749.999632.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1380966762.312407.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det börjar synas lite mot förra året i energiförbrukning.

Då eldade vi ändå mycket i kaninen.

Dock fortfarande för högt...

Tycker det är lite skumt med förbrukningen på natten..

Det jag misstänker är stand by grejor, belysning, cirk pump golvvärme, öv kameror och ström till vedpannans styrning.

Vad har man mer som drar ström på natten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.