Hej. Jag är en tjej på 22år som gör övervåning av vinden och jag har kört fast och behöver lite hjälp. Jag har reglat och isolerat över allt nu förutom en vägg, där går min mur och själva muren lämnar jag som den är men de går även ut mur på väggen där jag måste bygga på som en innervägg men vet då inte hur jag kan göra.. måste jag lämna den delen av muren öppen eller kan jag göra vägg över den delen också?
Jag skickar med en bild så man ser hur det ser ut
Mvh Emilia
Jag skickar med en bild så man ser hur det ser ut
Mvh Emilia
Om jag inte ser helt fel så är den muren du talar om en del av skorstenen!? Jag tycker du ska låta den vara synlig men måla den vit (vattenbaserad väggfärg glans 20 funkar bra) gör innervägg av resten. Lägger du en gipsskiva på bräderna får du ensnygg kant mellan vägg och "mur". /Micke
Klicka här för att svara
