Hej!

Min syster har gått bort och lämnat 2 söner efter sig. Idag letar vi efter en lösning gällande boende.
Vi har ett hus och undrar om man går bygga till ett mindre hus på tomten för att lösa boendefrågan.
Tanken är att min mor med sönerna ska bo där...
Men får man bygga ett hus till?
Eller har ni andra tips och råd på hur vi kan göra smidigast förutom att dom ska flytta in i vårt hus...
Är tillbyggnad ett alternativ? Eller andra förslag?
 
Oftast kan man bygga ett attefallshus eller attefallstillbyggnad. Men exakt vad som gäller för er går det inte att svara på, utan det beror på stadsplan, storlek på tomt, befintliga byggnader, närhet till vatten, etc. Bäst svar får du om du frågar kommunen eller laddar ner planbestämmelserna för det aktuella området och läser på.
 
  • Gilla
Kiggex och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.