har en albin vedpanna som jag kör pellets med nu men den har ju så stort förbränningsrum om man jämför med en pelletspanna....kan man fylla igen den så det blir mindre?? och vad ska man ha för matrial :confused: för ju mindre förbränningsrum desto bättre förbränning om man kör med pellets....:)
 
matte22 skrev:
för ju mindre förbränningsrum desto bättre förbränning om man kör med pellets....:)
...??

Mvh
 
H
Det är väl bra med stort förbränningsrum. Då får du kanske bra plats för askan. Allt beror på hur pannan ser ut inuti.
 
Och att lågorna inte träffar kylande ytor utan hinner brinna ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.