P
Vi har en byggnad som har använts som stall sedan 60-talet och som innan dess var en gammal skola (på annan mark). En fantastisk liten pärla som vi är väldigt sugna på att bygga om dels eftersom släkten växer och dels eftersom vi inte använder det som stall längre.

Jag undrar nu om någon av er har tips och inspiration till detta projekt? Tar gärna emot alla tips/trix som finns då vi är rookies och har aldrig byggt om något eller ansökt om bygglov. ;)
 
Redigerat av moderator:
C
Är du verkligen säker på att den använts som skola? Förutom storleken tänker jag att det minst sagt är lite klent med fönster för skolarbete. Tyvärr är ju upptagning av hål i timmerstommar något som inte låter sig göras i första taget.
 
P
C cpalm skrev:
Är du verkligen säker på att den använts som skola? Förutom storleken tänker jag att det minst sagt är lite klent med fönster för skolarbete. Tyvärr är ju upptagning av hål i timmerstommar något som inte låter sig göras i första taget.
Ja, tidigt 1900-tal användes byggnaden som en liten skola ute på bygden. :) Med det sagt kan det hända att ombyggnad skett däremellan. Har inte all fakta tyvärr.
 
Om det varit ett stall lär det ju lukta och det blir man inte av med så lätt antar jag.
 
C cpalm skrev:
Är du verkligen säker på att den använts som skola? Förutom storleken tänker jag att det minst sagt är lite klent med fönster för skolarbete. Tyvärr är ju upptagning av hål i timmerstommar något som inte låter sig göras i första taget.
Det är väldigt enkelt, givet att man besitter rätt kunskap.
Har inte tid att på ett begåvat sätt svara just nu, men kan återkomma om ingen annan gjört ;-)
 
C
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det är väldigt enkelt, givet att man besitter rätt kunskap.
OK, väldigt enkelt, till och med. Ser fram emot när du får tid över att utveckla det svaret. :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.