Byggahus.se
Hejsan
Har fått igenom bygglov på en mindre tillbyggnad (BYA 30m2) som snart är uppförd. Under byggtidens gång så har vi kommit på att vi vill dela upp befintligt badrum till två samt flytta ingångarna till dessa så att man kommer in rakt från tillbyggnaden i fråga. Väggen som skulle få två nya badrumsdörrar är också befintlig sedan tidigare.

Vi skulle spara pengar och tid på att genomföra badrumsprojekten på en gång innan slutbesiktning.

Är det tillåtet?
Mvh Viktor
 
V visaksson skrev:
Hejsan
Har fått igenom bygglov på en mindre tillbyggnad (BYA 30m2) som snart är uppförd. Under byggtidens gång så har vi kommit på att vi vill dela upp befintligt badrum till två samt flytta ingångarna till dessa så att man kommer in rakt från tillbyggnaden i fråga. Väggen som skulle få två nya badrumsdörrar är också befintlig sedan tidigare.

Vi skulle spara pengar och tid på att genomföra badrumsprojekten på en gång innan slutbesiktning.

Är det tillåtet?
Mvh Viktor
Ja det ör tillåtet. Dock ändras ju omfattningen av uppdraget. Är arbetet köpt av entreprenör? Man brukar ju hålla 5% till efter avslutad slutbesiktning och de är intresserade av dessa pengar. Så du bör hantera detta med en eventuell entreprenör.
 
  • Gilla
visaksson
  • Laddar…
I Installation skrev:
Ja det ör tillåtet. Dock ändras ju omfattningen av uppdraget. Är arbetet köpt av entreprenör? Man brukar ju hålla 5% till efter avslutad slutbesiktning och de är intresserade av dessa pengar. Så du bör hantera detta med en eventuell entreprenör.
Tack för svaret. Uppdraget var utlejt till entreprenör (Baltic SG). Tillsammans med deras arbetsledare så kom vi fram till att de skulle göra tätt hus och lämna alla interiöra ytskikt+ loftbygge till mig för att hålla nere kostnaderna. Deras arbete är nu över och jag fortsätter med det interöra.

Offtopic:
Att vi lämnade interiören till mig möjliggjorde att de även kunde ta sig an att delvis riva och bygga om hela garaget enligt bygglov.

Kan verkligen rekommendera firman då de är tillmötesgående, proffsiga och jobbar till ett bra pris. Två byggnadssnickare inom familjen har kontrollgranskat deras arbete under byggenas gång och har gett högsta betyg.
 
BirgitS
V visaksson skrev:
Hejsan
Har fått igenom bygglov på en mindre tillbyggnad (BYA 30m2) som snart är uppförd. Under byggtidens gång så har vi kommit på att vi vill dela upp befintligt badrum till två samt flytta ingångarna till dessa så att man kommer in rakt från tillbyggnaden i fråga. Väggen som skulle få två nya badrumsdörrar är också befintlig sedan tidigare.

Vi skulle spara pengar och tid på att genomföra badrumsprojekten på en gång innan slutbesiktning.

Är det tillåtet?
Mvh Viktor
Jag har lite svårt att förstå vad i förändringarna som påverkar innehållet i bygglovet. Du bör ta upp förändringar i bygglovshandlingarna med din handläggare.
 
  • Gilla
Riverground och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.