Har en murad stor grill som jag vill göra om till pizzaugn.
Den är för hög så jag har tänkt att lägga en rad med lekablock i botten och eldfast sten som man eldar på. Skorstenen är för grov nertill. Skulle vilja bygga igen upptill och göra en mindre öppning så jag kan styra så elden kan skölja ovanför pizzan. Hur gör man detta enklast, murar eller något skivmaterial?
Hur får man fäste på sidorna om man skulle mura?
Den är för hög så jag har tänkt att lägga en rad med lekablock i botten och eldfast sten som man eldar på. Skorstenen är för grov nertill. Skulle vilja bygga igen upptill och göra en mindre öppning så jag kan styra så elden kan skölja ovanför pizzan. Hur gör man detta enklast, murar eller något skivmaterial?
Hur får man fäste på sidorna om man skulle mura?
paros skrev:
Har en murad stor grill som jag vill göra om till pizzaugn.
Den är för hög så jag har tänkt att lägga en rad med lekablock i botten och eldfast sten som man eldar på. Skorstenen är för grov nertill. Skulle vilja bygga igen upptill och göra en mindre öppning så jag kan styra så elden kan skölja ovanför pizzan. Hur gör man detta enklast, murar eller något skivmaterial?
Hur får man fäste på sidorna om man skulle mura?
Klicka här för att svara


