6 318 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
bygga om ett sovrum till badrum
Har ett sovrum som ligger alldeles intill köket där de finns vatten och två meter ut finns brunnarna till både vask och toalett. tänkte höra vad på ett ungefär de kostar att bygga om de till badrum de är cirka 8 kvadrat stort. har gjuten platta men tänkte att man kanske kan dra ut alla rören genom ytterväggen? hade tänkt ha hel kaklat både väggar och golv.
Sen vask toalett badkar.
Har en kontakt som drar alla rören så de kostar inget. men resten ungefär vad kan de komma att gå på och är de något jag missar?
Sen vask toalett badkar.
Har en kontakt som drar alla rören så de kostar inget. men resten ungefär vad kan de komma att gå på och är de något jag missar?
de blir så mycket alltså vad är de som är så dyrt?
Arbete 75%, material 25%. Det försvårar också att det är flera yrkesgrupper inblandade; snickare, rörmokare, elektriker, plattsättare.
Detta pris skulle jag tro att du får om hantverkaren får välja all utrustning, kakel etc själva, dvs billigast tänkbara.
Detta pris skulle jag tro att du får om hantverkaren får välja all utrustning, kakel etc själva, dvs billigast tänkbara.
rören har jag en till att sätta och byta skivor kan jag göra själv så de är tätskikts biten, elen kakel och klinkers som kostar
Glöm inte all badrumsinredning (wc-stol, blandare, handfat, kommod, spegelskåp, duschdörrrar, handdukstorkar osv.)
När jag byggde ett badrum på 6 kvm häromåret kostade bara materialet runt 50-60 000 kr. Så med injonils gissning på 25% material och 75% arbete så är nog totalt 200 000 kr en ganska bra gissning.
När jag byggde ett badrum på 6 kvm häromåret kostade bara materialet runt 50-60 000 kr. Så med injonils gissning på 25% material och 75% arbete så är nog totalt 200 000 kr en ganska bra gissning.
okej får kanske tänka en extra gång då. är rotavdraget inräknat i den summan?
Klicka här för att svara