Jag tror du ska koppla svart och röd, enligt dina färgmarkeringar.
Om det inte funkar på det sättet, eller den sista kombinationen då, så är lampan trasig. Du ska inte behöva koppla något av detta till sockerbiten.
Om det inte funkar på det sättet, eller den sista kombinationen då, så är lampan trasig. Du ska inte behöva koppla något av detta till sockerbiten.
Koppla ihop svart o röd i wagon o den blåa bara låta vara? Jag kollade lampan före jag började mixtra med den och då fungerade den.tommib skrev:
Har du kollat reläet som jag tipsade om?P ptlf skrev:
Detektorns ena kort (med reläboxen) ser ut att ska matas med nätspänning, kanske lämnar det sedan 230 V via reläet till nätdelen som sitter i den andra lådan.
Svårt att ge fler råd på distans utan att se allt framför sig.
Försöka att dra ut ledarna bättre så det syns var dom går osv.
Förstår det är svårt se på bilderna hur det är gjort. Jag har ju helt kopplat bort korten till sensorn nu. Kan ha märkt ut fel på bilderna tidigare men så här satt det iaf om det är till någon hjälp, den jag markerat vit är i verkligheten brun om det är någon ledtråd, dom andra är som jag markerat röd o blå.E etompau skrev:Har du kollat reläet som jag tipsade om?
Detektorns ena kort (med reläboxen) ser ut att ska matas med nätspänning, kanske lämnar det sedan 230 V via reläet till nätdelen som sitter i den andra lådan.
Svårt att ge fler råd på distans utan att se allt framför sig.
Försöka att dra ut ledarna bättre så det syns var dom går osv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp. Jag blir mer övertygad när jag ser närbilderna på kretskortet. Röd ser ut att vara kopplad till den gemensamma terminalen på reläet, brun verkar vara fas in (säkring, matar de gula klumparna) och vara kopplad till ena växlande terminalen. Den andra växlande terminalen på reläet är oansluten. Blå bör isoleras på lämpligt sätt så den inte kommer i kontakt med något i lampan.P ptlf skrev:
Tack tack för hjälpen nu lyser den o tack till ni andra också!👍👍tommib skrev:
Japp. Jag blir mer övertygad när jag ser närbilderna på kretskortet. Röd ser ut att vara kopplad till den gemensamma terminalen på reläet, brun verkar vara fas in (säkring, matar de gula klumparna) och vara kopplad till ena växlande terminalen. Den andra växlande terminalen på reläet är oansluten. Blå bör isoleras på lämpligt sätt så den inte kommer i kontakt med något i lampan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Nja, bara om det går att göra väldigt långt ner på kortet. Jag håller iofs med om att den mest är ett potentiellt problem men det kan bli svårare att isolera den korrekt om man bara har en några millimeter lång stump på mönsterkortet.
En ubåt skulle säkert sitta bra men även riktig eltejp, och att man stoppar undan den t.ex. under sockerbiten, så att den inte rör sig funkar nog bra.
En ubåt skulle säkert sitta bra men även riktig eltejp, och att man stoppar undan den t.ex. under sockerbiten, så att den inte rör sig funkar nog bra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


