Hej! Hur bör jag gå till väga för att restaurera/bygga om denna trappa upp till vår altan? Zon 2.

Sliten trätrappa med övervuxna steg och vegetation längs sidorna leder upp till en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
O Oscar Levy skrev:
Hej! Hur bör jag gå till väga för att restaurera/bygga om denna trappa upp till vår altan? Zon 2.

[bild]
Finns några andra alternativ än att ta bort befintliga slipers/stockar eller vad det är, och ersätta med nya? Troligen behöver fyllet det skottas ur, men borde kunna återanvändas.
Vik bort eller klipp (delar av) enen (eller vad det är) så ni kommer åt. Tycker annars det var en trevlig trappa!
Komplettera frågan om jag missuppfattat.

Sliprar räknas som miljöfarligt avfall och måste lämnas in på sortergården. Dessutom väger de skrot och bly och är allmänt eländiga att brottas med. Så om inga muterade jätteharar med fyra huvuden visar sig i buskagen och familjen mår bra så låt dem för all del ligga kvar (håller med @Cajsa Lundin om att det ser bra ut som det är).
Du kan fräscha upp dem lite genom att gräva ur ”trappstegen” bakom stockarna lite, lägga markduk, och sedan nytt friskt grus eller singel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.