Sebastian Thuné
Hej,

Vi har I dagsläget en balkong ut från badrummet. Eftersom den är i koppling med badrummet så används den väldigt sällan (aldrig). Vi har nu under en tid börjat fundera på vad man ska göra med balkongen och om man kunde göra något med den så att den utnyttjas mer. Vi kom då på att det hade varit en kul idé att bygga om balkongen till bastu. Är det någon som vet om det är möjligt, vad som krävs och om man behöver söka bygglov?

Tack för hjälpen!
 
Låter som en attefallstillbyggnad om det är mindre än 12 kvm och då behövs ”bara” en bygganmälan till kommunen väl?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.