3 605 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Bygga nyinnervägg (duschvägg) i befintligt våtrum
Hej, jag sitter och tittar på en annons där man placerat dusch lite märkligt nära dörren till badrummet och funderar nu på hur man kan göra ett lite mer vettigt badrum. I en lägenhet med samma planlösning har jag sett att man satt upp en innervägg i badrummet en bit in i badrummet och satt duschen där istället och jag funderar nu på att göra samma sak i lägenheten jag tittar på. Går det (enl bransstandard) att bygga en ny innervägg vars ena sida kommer utgöra infästningspunkt för duschblandare i ett befintligt badrum utan att behöva punktera tätskikt? Måste man i princip totalrenovera badrummet om man vill göra denna typ av åtgärd i ett befintligt badrum? Går det att spänna fast väggen på något sätt, dvs ingen skruv? Hur ska väggen eller väggens anslutningar till golv och vägg utföras för att inte riskera skador på vare sig befintlig eller ny vägg? Golv och väggar i badrummet är kaklade idag.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Glasvägg skulle kunna vara ett alternativ om jag väljer att inte sätta duschblandaren på den tänkta väggen annars inte av förklarliga skäl. Tror dessutom att jag skulle föredra om det är en vägg man inte kan "ramla" igenom. Den tänkta väggen skulle dessutom avskilja toalett från bad.Jonatan79 skrev:
Klicka här för att svara