Hej allihopa i juletiderna!

Postar jag fel, så får ni gärna flytta på det, detta forumet är det bästa stället jag kan hitta.

Jag har idag en gråstensmurad betongklack som mur mot gatan, vill höja denna till 60cm och putsa för att göra det snyggt.
Är lecablock vettigt att göra detta med?

Ska inte vara något marktryck mot muren utan blir en fristående mur.

/Peter
 
L
Mura på du och putsa allt , så får du lika yta , lägg gärna ett par järn 10 mm i näst sista skiftet så håller det bättre , glöm inte att göra en mössa på den som sticker ut lite utanför ,
( betong plåt ,trä ) vatten kan gå ner och det kan frysa i fogarna
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.