Vilka hustillverkare kan man köpa ett färdigt skal av och själv göra det invändiga, dvs innerväggar kök osv?
Vad kan man tjäna på det?

Tack på förhand
Ulrika

Dom flesta hustillverkarna skulle jag tro... utom Älvsbyhus o Hjältevadshus tror jag som kommer helt färdigt.
Vi ska bygga med Västkust Stugan o ska göra allt själva förutom stomresningen som hustillverkaren gör.
El, vvs, o grundfirma hyr jag in själv.
Vi sparar väl ca; 300 på det + vetskapen att det inte blir nåt fuskande på det ialla fall ;)

Det låter ju bra. Min man är snickare, så vi har bra kontakter oxå för material och hjälp ;D
Tyvärr kommer nog tomten att gå på för mycke så vi får leta vidare.

Ulle

;D Det finns flera som erbjuder olika grad färdigt. Vi fastnade slutligen för VillaVarm som rekommenderades av deras kunder eftersom allt var så väl tilltaget och rejält. Vi är jättenöjda och dom har nu en ny intressant hemsida med bra tips och råd. /Benedictus

Vi bygger ett A-hus. Stomrest (nästan), vi köpte in två snickare á ca 18 timmar sopm hjälpte oss första dagen.
Vi räknar med att spara ca 300 000.

Titta gärna på vår hemsida (det var en vecka sedan huset kom):
http://web.telia.com/~u14127211/

Hur lång tid tror ni att det tar att göra klart allt?

Det beror förstås på hur mycket tid man lägger ner varje dag.
Vi har på en månad kommit så långt att elektriker och rörmokare är inne i huset och jobbar. Nästa vecka ska klinkers och kakel sättas.
Min man var helt ledig i tre veckor och han har haft hjälp vissa dagar.
Vi räknar med att flytta in senast 1/4.

http://web.telia.com/~u14127211/

Hur mycket kommer erat hus att kosta exkl. tomt? (Prinsessan)

/ Anna

Hej Ulle75

har du valt företag än? annars så kan jag berätta om nostalgihus som jag själv håller på att bygga med. på deras hemsida så har dom en kundvagn där du kan lägga i poster som du vill att en firma ska göra eller ta bort dom som du vill göra själv. "skitsmidigt"! försäljarna är mycket hjälpsamma och slutar inte hjälpa dig även efter att dom har sålt huset. själv är jag riktigt nöjd.

mvh mr freeze

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.