2 027 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Bygga källare - Har lite frågor om materialval
Instruktionen från Weber säger isolerade block max 2 skift under markyta, tillräcklig isolering uppnådde vi med 200 mm isodrän utanpå väggen.S santos skrev:
Golvärme i källaren, då det var enkelt att lägga ner slang innan plattan gjöts, samt för komfortens skull
De stödjande innerväggarna murades upp.
Under plattan la vi xps-isolering närmast mark, detta då den tar upp mindre vatten än eps-isolering
Vilken tjocklek på lecablock både isoblock och underst?B basseman skrev:Instruktionen från Weber säger isolerade block max 2 skift under markyta, tillräcklig isolering uppnådde vi med 200 mm isodrän utanpå väggen.
Golvärme i källaren, då det var enkelt att lägga ner slang innan plattan gjöts, samt för komfortens skull
De stödjande innerväggarna murades upp.
Under plattan la vi xps-isolering närmast mark, detta då den tar upp mindre vatten än eps-isolering
Klicka här för att svara