Ska dela upp vardagsrummet till ett större och ett litet mindre rum då minstingen i familjen behöver få sig ett eget rum att sova i. Men då detta rum bara kommer vara temporärt under kanske 1-2 år tills vi ordnat rum i källaren samt att vi precis har lagt in ett nytt och dyrt golv så vill jag inte förankra väggen i golvet.

Bredden på väggen är 420cm och takhöjd 250cm.

Är det bara att lägga en regel mot golvet med skyddspapp under och sedan går det ner stående reglar som jag sågar väldigt tight och pressar in mellan den regel som sitter i taket och den som ligger lös på golvet och sedan förankrar jag dom stående reglarna uppe och nere. Eller kommer väggen att röra sig lätt på det här sättet.

Det kommer alltså förankras reglar på båda sidorna samt i taket, endast den liggande på golvet som inte kommer förankras.

• Gilla
Scsi
  • Laddar…
Det går bra använd stålreglar i taket och mot golvet med sylltätning i gummi som skydd sen lite överlängd på reglarna däremellan så slipper du skruvhål efteråt

• Gilla
Scsi
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Det går bra använd stålreglar i taket och mot golvet med sylltätning i gummi som skydd sen lite överlängd på reglarna däremellan så slipper du skruvhål efteråt
Dvs att man bara våldar/pressar in dom stående reglarna på plats?

Japp

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.