Vet ej om detta är rätt forumsdel, men chansar iallafall!
Har en inglasad balkong som jag tänkte sätta upp ett innertak, för att få bort lite av den "råa" känslan, samt att kunna fälla in en "stjärnhimmel" (finns på Claes Ohlsson för vettiga pengar har jag sett).
Tänkte dock klla hur man skall göra och vad för material man skall använda?
Tänke mig typ att man sätter reglar och bara skruvar fast skivor i (vilket material skall man ha på skivorna?), som man redan har borrat hål i för stjärnhimmeln, sen får man väl spackla för skruvarna samt "skarvarna" och måla hela kalaset när det hänger på plats, för att sen på nått sätt dra in kablarna?
Bifogar två bilder på hur det ser ut, hur löser man regelbiten på bild 2 där inglasningen "sitter ivägen"?
Fler tips och idéer?
/Jocce