Min tanke är att kapa takstolen (rött streck) och bygga in denna med en gesims av cellplast som möter takavslutet. Tanken är att bygga gesimsen i cellplast (eps). Takstolen kommer således att ligga i ”tomrummet” mellan cellplasten och lecan. För att fästa gesimsen murar jag såklart upp mellan takstolarna.

Vad tror ni? Kom gärna med synpunkter.
 
  • Byggkonstruktion med markerat snitt på takstol och planerad gesims av cellplast, vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.