Jag vill bygga en landgång på vinden. Hanbjälkarna ligger under ca 20-30cm isolering. Det går inte att röra sig där uppe utan att förstöra isoleringen.
Har ni något förslag på hur jag kan bygga en landgång utan att förstöra befintlig isolering?
Isoleringen har troligen legat där sedan 1981. Ovansidan på isoleringen är pappbeklädd och mycket porös.
Har ni något förslag på hur jag kan bygga en landgång utan att förstöra befintlig isolering?
Isoleringen har troligen legat där sedan 1981. Ovansidan på isoleringen är pappbeklädd och mycket porös.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du bara ska ha inspektionsbart utrymme så kan du sätta golvreglarna i överramarna som du har ritat in…L Linusnewbie skrev:
Ok får köra på den metoden då. För att sätta upp reglarna i överarmarna behöver jag stå direkt på isoleringen för att kunna nå fram och skruva. Det verkar man dock inte komma ifrån oavsett metod. Hoppas isoleringen inte tar allt för mycket skada av det.
Isoleringen får du rätta till allt eftersom du bygger klart landgången, skulle pappen bli för trasig så kan man lägga på vindduk eller örnpapp som hindrar vinden ifrån att tränga med i isoleringen..L Linusnewbie skrev:
Renoverare
· Falun
· 116 inlägg
Lägg en skiva på isoleringen för att fördela vikten lite, och kanske skona pappen. 😊
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 296 inlägg
+1 för @Johannes Carlsson lösning.
Jag har gjort precis så fast jag satte en regel på varje sida av takstolen. Reglarna skruvas in direkt i takstolen. Kör på 80-85 mm långa 5-6 mm skruvar. 2-3 st i varje regel.
Jag har gjort precis så fast jag satte en regel på varje sida av takstolen. Reglarna skruvas in direkt i takstolen. Kör på 80-85 mm långa 5-6 mm skruvar. 2-3 st i varje regel.