Haft några omfattande vattenskador och håller nu på att återställa.
Denna väggen vill jag dölja, men ändå kunna komma åt alla rör enkelt om/när det behövs. Tänkte först om man kunnat köpa någon färdig stomme/skåp för att sedan såga ut bakstycke och så, så rören går in.
Men kanske enklare att platsbygga?
Djupet på skåpet måste vara mellan 23-25cm. 215 högt och 215 brett.
Blir det för omständigt att anpassa färdiga stommar? Är det svårt att platsbygga?
Det behöver alltså inte vara någon förvaring i skåpet, utan vill bara dölja alla rör.
Denna väggen vill jag dölja, men ändå kunna komma åt alla rör enkelt om/när det behövs. Tänkte först om man kunnat köpa någon färdig stomme/skåp för att sedan såga ut bakstycke och så, så rören går in.
Blir det för omständigt att anpassa färdiga stommar? Är det svårt att platsbygga?
Det behöver alltså inte vara någon förvaring i skåpet, utan vill bara dölja alla rör.
Medlem
· Blekinge
· 12 538 inlägg
Köp några OSB-skivor, kapa till och häng dom i taket i öglor så kan du lätta ta bort dem för inspektion. Anhåll i golvet så att de inte svänger. Måla.
Skjut dörrar?N Nicolina Olofsson skrev:Haft några omfattande vattenskador och håller nu på att återställa.
Gör själv. Det blir så grunt så ett Ikea skåp som är 40 com djupt och kapas på mitten blir i praktiken "färdigkapade" skivor bara. hållfastheten etc. är förstörd när du kapar bort så mycket och du måste förstärka övereallt , vilket är segt som f*n på Ikeas pappersstommar.
Köp en skiva 15mm plyfa, såga, sätt igop. Klart !
Köp en skiva 15mm plyfa, såga, sätt igop. Klart !
Håller med, en gardinskena från Ikea och gardiner från valfritt ställe. Absolut enklaste lösningen och dämpar dessutom ljud lite.Demmpa skrev:
Om det prompt måste vara skivor så rekommenderar jag MDF som är lättast att få snyggt. Eller färdiga garderobsdörrar/skåpsdörrar som du skruvar fast i reglar som du monterar dit.
Klicka här för att svara