ok detta kanske låter lite galet men jag har en ca 5m bredd och 6 meter lång uteplats.
av den är hälften under tak ca 5x3m som jag har intresse av att bygga in.
Men vill inte göra det klassiska med fönster och dörrar då jag gillar ha det öppet och den enda
gången man vill täcka igen är när det är dåligt väder och när det är vintern.
Samt bygger man igen så behövs det bygglov :)

Min ide är att köpa plast presenning av PVC som är genomskinliga och förstärkta i sidorna.
Man måste då ha flera men tänkte hänga upp det i rör/pinne som gör att man kan flytta det åt sidan när det är fint väder och stänga igen när det är dåligt.
Om det blir bra eller dåligt kan jag inte vara på men tror och förhoppningsvis hoppas jag det blir bra :)
Kanske någon fler har gjort något liknande men det jag fastnar på och inte hittat någon bra lösning är att när man sätter upp det så sitter det bra där uppe och även på sidorna kan man få det bra men har inte riktigt kommit på en bra sak hur jag gör det där nere. Vikter kanske gå men vet inte om det är det bästa alternativet.
Vill undvika att ha någon slags regel på marken men det kanske är det enda lösningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.