Byggahus.se
Hej,

Håller på och renoverar mitt badrum och har bestämt mig för att bygga in badkaret (har läst på om både för- och nackdelar och har bestämt mig för att bygga in, utseende före funktion :)).

När det gäller själva inbyggnaden så har jag några aquaboards över (cementskivor) som inte gick åt till väggen, det är för sent att lämna tillbaka dessa och tänkte därför att jag skulle använda dessa för själva inbyggnaden.

För att stadga konstruktionen och slippa borra i golvet för att montera regel el dyl tänkte jag limma aquaborden mot en cellplastskiva och sedan "limma" fast detta med sililkon, på det sättet får jag ljuddämpning mot kompressorn tänkter jag + att det blir lätt att bara ta bort silkonet och sedan lyfta bort skivan.

Har läst om LUX-skivorna men tänkte att detta måste funka lika bra samt att jag slipper köpa skivor när jag redan har materialet.

Såväl frigolit som aquapanel är oorganiskt så jag kan inte se några problem men ville bara kolla om det är någon som tänker på nått som jag missat.

Tankar?

Fick ju aldrig någon respons här men kan meddela att jag körde på denna lösning och det funkade fin-fint! Det luktar lite unket under badkaret (precis som det enligt uppgift kunde göra när man bygger in) men det är inget som märks förutom om man trycker in näsan i inspektionsluckan. Aquabord och cellplast funkade kanon. Stabilt och lättarbetat. Ska säga att jag tror inte att LUX-skivor hade varit så enkelt eftersom alla rör etc ifrån kompressorn gjorde att det inte fanns så mkt utrymme att sätta plattor in mot badkaret.

2015-03-19 09.59.46.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Posa71
  • Laddar…
Snyggt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.