Hej!
Håller på att renovera badrum och har i dagsläget ett fristående badkar. Funderar på att använda det existerande men bygga in det och jag tänkte höra om någon har erfarenhet av det och om det finns saker man bör tänka lite extra på?

Här är badkaret
Fristående vit badkar i badrum med trädetaljer och handduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi byggde in badkaret. Jag har för mig att plattsättaren byggde upp ramen runt att kakla på med lecablock.

Badrum med kaklade väggar och golv, inbyggt badkar med bred kant, handfat och toalett. Produkten är placerad i ett organiserat utrymme.
Skapa konto

Badrum med inbyggt badkar, kaklade väggar och hyllor med badprodukter under ett fönster. Breddad kant vid badkaret för att sitta på.
Skapa konto

Bad honom bygga en bredare kant som man kan sitta på.

Gjorde något liknande och satte in ett dolt element. Så det är även ett gott och varmt gjutjärnsbadkar, men nöjde mig med en målad golvspånskiva som front. Löstagbar så det är lättare att komma åt avloppet. Skivan linoljades flera gånger, framförallt på utsatta ställen men likt förbaskat har den svällt i hörnen. Å andra sidan renoverade jag badrummet för trettio år sedan.

Hur rensar men avloppet?

EDIT: hänvisar till bilden där badkaret byggts in bakom lecablock.

Det sitter en lucka längre ner till höger som inte syns i bild. Den sitter precis vid golvbrunnen.

• Gilla
KMNelhas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.