1 468 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
bygga in badkar - hur?
Ni som byggt in badkar - vad har ni använt för material? Sökte här på forumet och då skrev flera om s k lux-skiva, men de trådarna var några år gamla, är det fortfarande det som gäller? Men det är väl som någon slags frigolit (eller?), hur gör man då om man ska ha som en lite hylla/kant vid sidan av karet? Bygger man sådant av det också? Såg att gustavsberg rekommenderar att leda avloppet direkt till avloppsstammen - är det så ni har gjort?
Lux element är tillräckligt stadigt för att bygga hylla av. Se sid17:
http://www.luxelements.de/lux_sweden/pdf/broschueren/BASIS_02-2008_SWE.pdf
http://www.luxelements.de/lux_sweden/pdf/broschueren/BASIS_02-2008_SWE.pdf
Jag kör med Produr från Wennstams.
http://www.wennstamskakel.se/uploads/pdf/PRODUR BROSCHYR SV.pdf
Armerad frigolit. Jag kör med den 3 cm tjocka till hela inbyggnaden,
450 kr för 2500*600*30 minus rabbat.
Funkar bra att skära i med mattkviv.
http://www.wennstamskakel.se/uploads/pdf/PRODUR BROSCHYR SV.pdf
Armerad frigolit. Jag kör med den 3 cm tjocka till hela inbyggnaden,
450 kr för 2500*600*30 minus rabbat.
Funkar bra att skära i med mattkviv.
Klicka här för att svara