Har precis fått installerat FTX i huset. Sitter några gamla tilluftsventiler i fasaden som jag vill bygga igen. Hur är lämpligast att göra?
Fasaden är tillägsisolerad.
Fasaden är tillägsisolerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har en del isolering kvar från renoveringen av fasaden, funkar det om jag bara bygger igen hålet från utsidan och trycker in isolering i hålet?Jonatan79 skrev:
Viktigt att man inte har isolering som täcker luftspalten på den nya tillägsisoleringen/fasaden, eller är det så lite att det inte har någon betydelse?
På insidan av väggen har du ett plastfolie, ibland sitter den utanför installation siktet i väggen. Denna folie skall monteras, annars är det risk för kondens i den gamla ventilen.
Klicka här för att svara
