Tjo!

Slit inte ut er bara! Tråkigt med restade tapeter...

Vi drar förmodligen ut på söndag och tar en kik. Vore kul att kolla in hur ni har fått till det. Vi knackar la på, eller så knackar ni på hos oss.

Ses!

/C
 
Nu är vi Sätilabor.....! Så skönt att äntligen ha flyttat. Välkomna in någon dag när ni är vid huset!
 
Grattis! Vi åker förmodligen ut på söndag, kanske tittar förbi då.

Status för oss: Målningen klar onsdag nästa vecka. Känns som att det "bara" är vitvaror, ventilation och elkåpor kvar nu...
 
Hejsan!

Vi har allt sett att det har arbetats med måleri inne hos er.....:-) Är inte alls avundsjuk på deras jobb:-(
Vad fick ni för valmöjligheter när det gäller färg och tapet? Var det mycket att välja på?

Kanske syns på sön/Josefine m fam
 
Tjo igen!

Det var billigaste Boråstapetrullarna som ingick. Vi har dock kört på målat i hela huset förrutom en vägg i köket. Var lite oroliga för sättningar och sprickor i tapeter, kan ju vara lite lurigt med det i nya hus. Sen får vi väl bo in oss lite och se om vi känner för att slänga upp tapeter eller måla igen, blir mycket vitt nu.

/C
 
Tjo!

Finstädade i helgen, i morgon (tisdag) är det slutbesiktning. Ser väl hyfsat ut, med undantag för fönstrena som överlag är rent bedrövliga. Smutsfläckar som inte går bort, jack och fula märken i både fönsterbrädor och runt fönstret. Sedan är det en hel del annat smågojs, men inga större saker som vi själva har märkt....

Ha det!
 
Hejsan
Misstänkte att det var slutbesiktning idag eftersom det var så många bilar på plats! Hoppas allt gick bra? Var MJV tillmötesgående tyckte ni?

Då kommer vi ses lite mer nu då? Blir det flytt till helgen?
MVH Josefine
 
TJo!

Allt gick bra! Är dock helt slut efter att ha matats med information om allt möjligt och omöjligt samt varit på helspänn för att kommentera dittan och dattan. En del småskavanker hittades (hade vi ju sett innan), några lite större grejer i köket - men allt är kosmetiskt. Känns väldans skönt att ha klarat av den här biten. MJV var helt OK, vår KA tyckte dock att han kunde varit lite hårdare gällandes fönsterfläckar och småjack, men vi får väl se hur det ser ut när Mjöbäck har bättrat på det.

Stora flytten blir den 15:e. Nästa visit blir till helgen, drar med lite flyttlådor och kommer att småfixa/städa en del. Vore kul att ta en titt på er kåk om ni är hemma, Smilla är äntligen hostfri!!!

Hursomhelst, vi lär ju ses rätt ofta framöver!

/C
 
God morgon
Härligt att höra att allt gick bra!
Ni är så välkomna, är nog hemma på söndag förutom att vi ska hugga gran men det tar ju inte hela dagen. Ska in till Göteborg på lörd em oxå men annars är det bara att knacka på. Ellen har också legat sjuk i över en vecka med feber men idag bär det iväg till förskolan igen!

Syns och hörs/ Josefine
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.